Accountmanagement; voor als het om belangrijke klanten gaat

We horen je nu denken: “Maar iedere klant is toch belangrijk?” Dat klopt zeker. Maar je moet ook kijken naar jouw klantenbestand en inschatten welke strategische klanten belangrijk zijn voor jouw onderneming. Dat wil niet automatisch zeggen dat dit de klanten zijn waar je de meeste omzet realiseert.

 Voor kleinere ondernemingen is dit proces wat gemakkelijker dan voor grotere ondernemingen. En hoe kom je tot de beoordeling dat een klant een strategische klant is? Het gebruik maken van accountmanagement is daarom essentieel. Wat als je jouw accounts goed hebt ingedeeld en een accountplan daarvoor hebt gemaakt, werk je veel systematischer met jouw klanten. En ga je een stijging van omzet bij jouw bestaande klanten realiseren.

Geen traditionele aanpak, maar juist klanten benaderen zoals je zelf benaderd wilt worden

Een accountplan voor jouw onderneming

Wij gaven het al aan. Een accountplan werkt systematisch. Maar het moet geen dik pak papier zijn wat na het maken in een bureaula verdwijnt.